Tíz év kényszerszünet után hétfőn aláírták a szerződést Csíkszereda terelőútjának tervezésére
A 16,9 kilométeres csíkszeredai terelőút része lesz a Csíki-medencét észak-dél irányban átszelő majdani gyorsforgalmi útnak, amely a tervek szerint becsatlakozik a Jászvásárt Marosvásárhellyel összekötő A8-as autópályába – írta hétfői közleményében a csíkszeredai önkormányzat.
A Hargita megye székhelyét nyugatról, a várossal szomszédos Csíkcsicsót és Madéfalvát keletről megkerülő „félkörgyűrű” tervezésével a kolozsvári Explan Kft.-t bízták meg. A céggel kötött tervezési szerződés értéke 18,33 millió lej (1,4 milliárd forint).
A tervezőnek idén aktualizálnia kell a tíz éve készült megvalósíthatósági tanulmányt, össze kell állítania a kiviteli tervet és az építkezési engedély megszerzését előkészítő műszaki dokumentációt. A beruházás értéke a becslések szerint meghaladja a 150 millió eurót.
„Régi projektet sikerült előhúzni a fiókból” – idézte a közlemény Korodi Attilát. Csíkszereda polgármestere arra utalt, hogy a megvalósíthatósági tanulmány 2010-ben elkészült, de a romániai közúti infrastruktúrát kezelő társaság (CNAIR) nem kezdett semmit vele. Most az RMDSZ kormányzati szerepvállalásának köszönhetően sikerült megállapodni a társasággal és a szállításügyi tárcával, hogy megbízottként az önkormányzat vegye át a beruházás tervezési fázisait.
A körgyűrű a későbbi ipari parkot is kiszolgálja majd. Hossza 16,9 kilométer, amiből 6,9 kilométer Csíkszereda közigazgatási területén halad át. A költségek 98 százalékát a CNAIR fedezi, a maradék önrész.
A tervezett nyomvonalról az alábbi oldalon látható egy grafika:
https://szekelyhon.ro/aktualis/tobb-mint-tiz-ev-utan-ujra-nekigyurkoznek-a-nyugati-tereloutnak-csikszeredaban
Hargita megye másik nagyobb városa, Székelyudvarhely körgyűrűjét is napirendre tűzik, jövő hónapban új megvalósíthatósági tanulmány készítésére írnak ki versenytárgyalást – közölte a polgármesteri hivatal a Székelyhon hírportállal. Az öt éve készült dokumentáció elavult, eszerint a terelőút Fenyéd és Szejkefürdő érintésével kerülte volna meg a várost, de utóbbi településen turisztikai fejlesztések zajlanak.
A két terelőút az áthaladó forgalomtól mentesítené a székelyföldi városokat, mivel mindkettőn áthalad a Marosvásárhelyről Brassóba vezető országút.
(Forrás: MTI)