Számos kedvezménnyel várják a turistákat az idei turisztikai idényben Nagyváradon – írta szerdai közleményében a város és térsége turizmusát népszerűsítő turisztikai egyesület (APTOR).
A szerdán rajtolt, év végéig zajló turisztikai kampányt negyedik éve hirdeti meg az önkormányzati egyesület, célja turistákat vonzani a szecessziós palotáiról híres partiumi városba. A kampány lebonyolításában az önkormányzat, a közszállítási vállalat, a múzeumok és műemlékvédő egyesületek, a kávézók és éttermek is részt vesznek.
A „Nagyvárad, szeretettel” nevű kampány kedvezményeit azok a turisták élvezhetik, akik legalább két éjszakát töltenek a városban. Ők ingyen látogathatják az önkormányzat felügyelete alatt lévő múzeumokat, mint a városháza tornya, a szecessziós múzeumnak otthont adó Darvas-ház, a szabadkőművesek múzeuma, a neológ zsinagóga és a zsidó múzeum. A Körösvidéki Múzeumot és az annak alárendelt vármúzeumot is ingyen megtekinthetik, akárcsak az Ady Endre Emlékmúzeumot, mely a magyar költő nagyváradi újságíró éveinek állít emléket.
A kedvezményezettek ingyen utazhatnak a közszállítási vállalat buszain, villamosain, és a kampányban részt vevő éttermekben és kávézókban is kedvezményben részesülnek. Ezek listáját a visitoradea.ro honlapon (egyelőre csak a korábbi visitoradea.com működik – a szerk.) és telefonos applikáción lehet megnézni.
A közlemény szerint a kedvezményezett turistákat szállásadóik regisztrálják a rendszerbe, ahol egyszeri kódot, QR-kódot kapnak, ezekkel vehetik igénybe a különböző kedvezményeket.
Alexandru Chira, az APTOR igazgatója szerint a kampányt a járványhelyzet hívta életre, a turisták számát próbálták növelni általa. Sikerét jelzi, hogy a kezdeti 900-ról tavalyra már 4000 főre nőtt a regisztrált turisták száma, és a helyi cégek is egyre nagyobb számban csatlakoznak – mondta az Agerpres hírügynökségnek.
A termálvize miatt hivatalosan is országos jelentőségű turisztikai célponttá nyilvánított Nagyváradot tavaly 215 000 látogató kereste fel, zömében belföldiek, akik főleg az akvapark és Félixfürdő közelsége miatt érkeztek.
A látogatók tíz százalékát adó külföldi turisták közül a magyarok voltak a legtöbben (4398), de német, olasz, lengyel és szerb látogatók is szép számmal érkeztek.
A helyi hatóságok a turisztikai infrastruktúrát is folyamatosan fejlesztik, a helyi sajtó beszámolója szerint február közepén az Immersive Oradea nevű okostelefonos alkalmazást mutatták be, mellyel a város főterén, a Szent László (Unirii) téren található ikonikus épületek korabeli képét lehet megnézni.
Az ingyenes telefonos alkalmazás beolvassa a Fekete Sas palota, a polgármesteri hivatal és a Holdas templom melletti táblákon lévő QR-kódot és a kiterjesztett valóság segítségével mutatja be a főtéri épületek történetét. A román és angol mellett magyar nyelven is elérhető.
(Forrás: MTI)